måndag 25 oktober 2010

Subjektivitetens logik – Akt 17


Prolog:

Fotboll, ishockey, handboll, basket, bandy m m, o s v, etc… Eller bara en ordinär dag med mänskliga relationer och interaktioner (oavsett internationellt eller på det lokala – eller personliga – planet)?

Nåja, låt spelet börja!


Scen I:

Svart lag och/eller supportrar:


– Vilka råskinn! Det där skulle minst vara gult kort!

– Sluta filma!
– Ja, eller åk till Hollywood!

– Inget snack! Det där var rött kort!

– Men, som de jävlarna alltid ska mygla!
– Och domarsatan har glömt ögonen i omklädningsrummet!

– Jamenvafan, domaren, blås! Förlängningen är över!


Scen II:

Vitt lag och/eller supportrar:


– Vilka råskinn! Det där skulle minst vara gult kort!

– Sluta filma!
– Ja, eller åk till Hollywood!

– Inget snack! Det där var rött kort!

– Men, som de jävlarna alltid ska mygla!
– Och domarsatan har glömt ögonen i omklädningsrummet!

– Jamenvafan, domaren, blås! Förlängningen är över!


Epilog:

Aldrig överens? Men visst är man det också! Se bara vad som sker då bollen är över sido- eller kortlinjen:

– (Båda lagen unisont) Den är vår!

10 kommentarer:

  1. Subjektiv fotbollsidiot *ler* ... /Skatan

    SvaraRadera
  2. "Den är vår!" Hahaha. Jädrans puckon. Du presenterar det kristallklart. Men idrotten förbrödrar, jodå.

    Robban, jag blir så glad för dina kommentarer - hav vetskap om det. Jag jobbar lite i motvind nu - pluppar ut lite inlägg då och då, men har knappast min normala ånga uppe. Så om jag verkar nochalant så är jag egentligen inte det, bara lite ledsen och av banan. Vet ända in i djupet av allt att jag återkommer, men just nu är det så. Tusen kramar, kusin!

    SvaraRadera
  3. Lovely Bird: =)


    Elin: tack! :)

    Samtidigt: trodde inte det var "så" allvarligt då jag läste ditt senaste inlägg - skulle givetvis ha sett det och åstadkommit en mer empatisk kommentar än den jag gjorde! Ge dig absolut den tid du behöver för att återfå balansen - var "självisk" och ta hand om dig!!!

    Megakramar!

    SvaraRadera
  4. :)
    Så olika de tro sig vara, när de är så lika...
    Klockrent beskrivet om sport och supportrar...

    Fridens liljor

    SvaraRadera
  5. Nejdå, du såg och tolkade rätt. Det där inlägget du syftar på var bara en dum kväll som inte stjälpte mig över kanten i mer än nåt dygn. Motvinden och ur banan-kastandet har att göra med annat som jag inte riktigt kan blogga om. Massor av kramar och tack för din omtanke. :-)

    SvaraRadera
  6. Och samtidigt är det ju så att när de stora orosmolnen hopar sig och de stora frågorna i livet står obesvarade, är det lätt att även det lilla livet (inlägget) blir motigt. Mendefattaruju. Kram.

    SvaraRadera
  7. Gött att ha dig tebax på spelplanen!

    Ha en ypperlig helg och stor kram på dig!

    SvaraRadera
  8. Jag tänkte drämma till med en mustig spelmetafor som svar, men det är inte min värld. När jag har scannat igenom den delen av hjärnan efter såna, står jag bara med ordet "domarjävel" i handen. Inte bra. Inte passande. :-) Stor kram tillbaka till dig från spelplanens mitt, från dess longshot och hörna ut och offside och ytterbackar. Eh... Jag försökte i alla fall. ;-)

    SvaraRadera
  9. Hmmm... tycker du är misstänkt bra på termer kopplade till "världens största sport"... Hmmm, är kusinen helt säker på att detta liväl inte är hennes "värld"? ;)

    SvaraRadera