tisdag 8 juni 2010

Mår bara bra...


Sitter i en stuga vid en sjö i de blekingska skogarna (norr om Karlshamn) och har en ledig dag - innan Festivalen bryter loss. Idéerna har uppenbarligen också tagit sig en paus... har gått omkring aningen rastlöst till följd av nämnda torka. Är dock medveten att detta bara är tillfälligt och att det räcker att jag kliver ut och tar en promenad, för att antingen få uppleva något litet drama med koppling till naturens alla kännetecken och egenheter, eller för att jag ska domna bort i den halvdvala som utgör den där märkliga tröskeln till mitt undermedvetnas kreativa sida.

I ärlighetens namn ska jag emellertid erkänna att jag faktiskt inte giter vara för kreativ i skrivande stund. Vill bara njuta av ögonblicken i varje "just nu"... Musiken från en av mina Spotify-listor dundrar trevligt på i bakgrunden. Utanför krusar sig vattenytan av en oavbruten bris. Det är halvklart och lagom temperatur utomhus. Och mycket annat oväsentligt känner jag inte för att fylla utrymmet med.

Återkommer naturligtvis så fort skrivklådan åter pockar på. Och det lär hursomhelst inte dröja, med tanke på det myller av människor och intryck som en musikfestival innebär. Tills dess...

må väl, sköt om er och skänk någon i er närhet en kram!

4 kommentarer:

  1. Avundsjukan sprider sig i mitt anlete likt en gröntonad svininfluensa. Där hade jag inte haft något emot att vara alls!

    Önskar dig en rå helg :)

    SvaraRadera
  2. Jag skall också på festival men inte riktigt ännu så jag är inte avundsjuk men vet hur kul det är och skulle varit om inte ...

    Peace & Love-festivalen har blivit "min" ...

    Ha det ... Ha det ... och Rock and Roll!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hoppas du får en riktigt riktigt härlig festivalhelg!
    Kram på dig kusin

    SvaraRadera
  4. Broder: Det har hittills, trots väderleken, varit en god helg! Rått, hårt och gått (jupp, stavas ej så, men tykkte det såg kul ut - samt var kånsekvent)...

    Har dessutom full förståelse för ditt känslosvall! ;)

    Syns vi månne på nästa festival?

    Lovely Bird: Mår som en öring i en ström... =)

    Kramar tillbaka!

    Kusinski vitaminski: Hittills allt gott & väl!

    Kram på dig och de dina i Tollarp!!!

    SvaraRadera