lördag 19 juni 2010

En trevlig underhållning. Men..!


Som många av oss har jag tagit - och kommer att fortsätta ta - del av årets slutspel i fotbollsvärldsmästerskapet. När en match är som bäst, är det en underhållning svår att (om jag får tillåta mig) matcha. Kvick, teknisk och attackbenägen fotboll är en fröjd att se. Ja, det är ett ytterst tilltalande tidsfördriv detta spel. Men, det är ett spel, en lek...

Med tanke på reaktionerna i diverse media på främst misslyckanden, misstag eller missar hos vissa somligas gunstlingar kan man bara sucka och konstatera (vilket givetvis redan har konstaterats ett antal gånger), att följande definition på ett landslag - oavsett sport - sannolikt är adekvat:

Ofrivilligt ombud och omedveten ersättning för vissa somligas självkänsla, samt oförmåga till självinsikt och ett eget och givande liv.

Tack för ordet.

Nu ska jag gå och förkovra mig i nästa match...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar