söndag 2 maj 2010

En aspekt av livet...


Alltemellanåt händer det att man stöter på citat, utsagor eller diskussioner som berör ett - för oss alla - viktigt innehåll i livet. Vad jag här är ute efter är de olika mål i livet som vi alla sätter upp, samt den väg vi väljer eller tvingas att ta för att uppnå dem. I dessa sammanhang framställs alltid "vägen" eller "resan" och inte själva destinationen eller fullbordandet som det väsentliga. Jag kan inte i alla fall inte minnas att någon gång ha fått erfara motsatsen.

Hur som helst är jag inte av någon avvikande uppfattning. Tvärtom delar jag åsikten att det är strävandet och erfarenheterna längs stigarna som är behållningen. Jag skulle därför vilja presentera ännu ett bidrag till alla visdomsord kopplade till aktuella företeelse - och ett av mina favorituttryck. Det utgör titeln på en (go´) låt skapad av herr Kilmister, anförare av gänget Motörhead... Håll till godo!

The chase is better than the catch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar